tisdag 26 augusti 2014

Top Ten Tuesday - Vecka 35

The Broke and the Bookish anordnar varje vecka en Top Ten Tuesday. Temat för den här veckans topp tio-lista är "Top Ten Books I Really Want To Read But Don't Own Yet."

Nu finns det rätt så många fler böcker än bara tio som jag verkligen vill läsa och att försöka rangordna i en topp tio var helt omöjligt. Så jag har i stället helt sonika valt ut tio stycken på måfå och presenterar dem här nedanför utan inbördes ordning.

 
Stormdancer av Jay Kristoff
Keeper of the Lost Cities av Shannon Messenger

 
Seraphina av Rachel Hartman
The Burning Sky av Sherry Thomas

 
Leviathan Wakes av James S.A. Corey
The Darkest Minds av Alexandra Bracken

 
The Demon King av Cinda Williams Chima
Fiendish av Brenna Yovanoff

 
Written in Red av Anne Bishop
I Hunt Killers av Barry Lyga

2 kommentarer:

  1. Stormdancer, Keeper, och The Burning Sky är sjukt bra. Och The Darkest Minds, och The Demon King med. :) Själv vill jag läsa Finedish och Seraphina (fast jag äger redan båda), och jag är väldigt nyfiken på I Hunt Killers. Har inte hört talas om Leviathan Wakes tidigare, så måste kolla upp den med. Hoppas du får läsa några av böckerna snart, och att du gillar dem. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det hoppas jag också. :) Du har kanske redan kollar upp den, men här är i alla fall en länk till Leviathan Wakes på Goodreads: http://www.goodreads.com/book/show/8855321-leviathan-wakes?from_search=true
      Jag älskar Mass Effect-spelen och TV-serien Battlestar Galactica, så jag är sugen på rymdopera i bokform nu. :)

      Radera